Pelatihan Pemasaran Online Melalui Foto Produk Dan Copywriting Di Desa Tomplakan Tuntang Kabupaten Semarang
DOI:
https://doi.org/10.55606/jpkm.v2i4.279Keywords:
online marketing, product photos, copywritingAbstract
Online marketing training for the community of Tomplakan Village, Tuntang Subdistrict, Semarang Regency in the hope of increasing competence, knowledge in online marketing can foster the entrepreneurial spirit of the Tomplakan Tuntang Village community. The participants were very enthusiastic and interactive in practicing product photos, how to market products to social media using copywriting techniques. The activity was conducted offline at the multipurpose building of Tomplakan Village Hall, Tuntang Sub-district, Semarang Regency. The targets in this training consisted of PKK elements, community leaders, ginger farmers and teenagers totaling 40 people. It is hoped that from the training practices and assistance of community service activities that the community will have the ability in the field of online marketing according to current technological developments.
References
Afifah, S., Sinta, V., Priyono, S., & Mushofa, D. (2022). Pendampingan Ekonomi Kreatif Pembuatan Serbuk Jahe Merah Bagi Remaja Dan Ibu Rumah Tangga Pada Masa Pandemi Covid-19 Di Desa Tawang Rejo. Zadama: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1). https://doi.org/10.56248/zadama.v1i1.23
Emilda, E., Wulandari, T., & Lazuarni, S. (2022). Pendampingan UMKM Penjual Jamu Dalam Meningkatkan Penjualan Melalui Kemasan, Merek, dan Label. Jurdimas (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat) Royal, 5(1). https://doi.org/10.33330/jurdimas.v5i1.1249
Ilham Syahrul Jiwandono, Oktaviyanti, I., Khairunnisa, Muhammad Yusuf Malindra, Egi Erlangga, Ni Putu Widiastini, Smartha Dayana Putri, Ali Alfian, & Sofyan Hadi. (2022). Pengolahan Buh Anggur Dan Mangga Ssebagai Upaya Meningkatkan Jiwa Wirausaha Masyarakat Desa Sokong Kecamatan Tanjung Lombok Utara. Jurnal Interaktif: Warta Pengabdian Pendidikan, 2(1). https://doi.org/10.29303/interaktif.v2i1.50
Kusumawati, D. N. I., Kusumah, W. I., & Wibisono T, R. W. (2022). Analisis Desain Kemasan Produk UMKM Makanan Tradisional Lemper Berbahan Alami Memiliki Daya Tarik Dan Ketahanan Mutu Produk. Jurnal Nawala Visual, 4(1). https://doi.org/10.35886/nawalavisual.v4i1.340
Pinem, R. J., & Purbawati, D. (2022). Praktik Pelatihan Foto Produk Untuk Kinerja Pemasaran Produk Pada Usaha Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Universitas Diponegoro. Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal, 8(1). https://doi.org/10.37905/aksara.8.1.563-568.2022
Pramesti, D., Afriyani, A., Fitri, D. A. E., Prahesti, I., Maradona, M., Misin, M., Pandini, N., Resta, O. I., Shenda, S., Nurhaliza, S., & Pratiwi, S. A. (2023). Pelatihan Pengolahan Permen Madu Kelulut di Desa Kulur Ilir Sebagai Modal untuk Berwirausaha Bagi Masyarakat. AKM: Aksi Kepada Masyarakat, 4(1). https://doi.org/10.36908/akm.v4i1.729
Purwantisari, S., Jannah, S. N., Handayani, D., Yulianto, M. E., & Ardiansari, A. (2021). Produksi Serbuk Jamu Instan dengan Alat Kristalisasi di UMKM Kecamatan Ungaran Timur Kabupaten Semarang. E-Dimas: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 12(3). https://doi.org/10.26877/e-dimas.v12i3.7070
Rahmayanti, H. D. (2021). PENDAMPINGAN FOTO PRODUK UMKM KOMUNITAS SAUNG TALEUS DI KOTA BOGOR MENGGUNAKAN PONSEL CERDAS. JURNAL PEKAMAS, 1(2). https://doi.org/10.46961/pkm.v1i2.465
Ririd, A. R. T. H., Vista, C. B., Sabilla, W. I., Dien, H. E., & Asmara, R. A. (2022). WORKSHOP OPTIMALISASI DIGITAL MARKETING UNTUK PELAKU UMKM PADA LAPAK BERKAH PKK, DI DESA TOYOMARTO SINGOSARI, KABUPATEN MALANG. Kumawula: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 5(1). https://doi.org/10.24198/kumawula.v5i1.36115
Zain, N. R., & Susanti, E. D. (2022). Pengaruh Motivasi Berwirausaha Dan Lingkungann Sosial Terhadap Minat Berwirausaha. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(2).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Tri Imaliya, Adi Suryo Ramadhan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.