Strategi Pemberian Label Nama Pada Produk Susu Kambing Etawa di Desa Tanjungan, Kemlagi Mojokerto Dalam Upaya Meningkatkan Nilai Jual dan Daya Saing

Authors

  • Inuk Wahyuni Istiqomah Universitas Mayjen Sungkono
  • Ahmad Firmansyah Universitas Mayjen Sungkono
  • Mohamad A’ang Fahrurrozi Universitas Mayjen Sungkono
  • Lailil Nashofatul Ummah Universitas Mayjen Sungkono
  • Tasya Avrillia Frastya Universitas Mayjen Sungkono
  • Cindy Kurnia Permatasari Universitas Mayjen Sungkono
  • Juan Dwi Saputra Universitas Mayjen Sungkono
  • Satrio Agung Buono Universitas Mayjen Sungkono
  • Augusta Detya Rahmanda Universitas Mayjen Sungkono
  • Ainun Alfiyah Universitas Mayjen Sungkono
  • Andini Apriliya Cahya Universitas Mayjen Sungkono
  • Bela Sophia Putri Universitas Mayjen Sungkono
  • Muhammad Abid Muridulloh Universitas Mayjen Sungkono
  • Sofynda Cahyaningrum Universitas Mayjen Sungkono
  • Aldion Dwi Sakti Universitas Mayjen Sungkono
  • Riski Wijaya Kusuma Universitas Mayjen Sungkono
  • Sindy Fitrianingsih Universitas Mayjen Sungkono
  • Yobel Putra Ardana Universitas Mayjen Sungkono
  • Faizatul Iza Universitas Mayjen Sungkono
  • Al Fauqi Nur Kharisi Universitas Mayjen Sungkono
  • Akmad Risfan Sholiqun Universitas Mayjen Sungkono
  • Elvira Rahma Trinia Universitas Mayjen Sungkono

DOI:

https://doi.org/10.55606/jpkm.v4i1.488

Keywords:

Etawa goat milk, Name label, Tanjungan Village, Marketing, Competitiveness

Abstract

Tanjungani Village,i Kemlagi,i hasi greati potentiali asi ai produceri ofi qualityi Etawai goati milk.i However,i thei lacki ofi producti identity,i suchi asi namei labels,i hindersi competitivenessi ini thei market.i thisi communityi servicei aimsi toi developi ai strategyi fori providingi namei labelsi oni Etawai goati milki productsi toi increasei thei sellingi valuei andi attractivenessi ofi thei product.i Thei methodsi usedi includei datai collectioni throughi interviewsi andi observations,i labeli designi basedi oni locali characteristics,i andi marketi testingi toi evaluatei itsi effectiveness.i Buildingi consumeri trust,i andi creatingi ai morei professionali producti image.i Ini addition,i labelsi thati includei locali identityi strengtheni thei brandingi ofi thei Tanjungani Villagei area.i thisi communityi servicei concludesi thati providingi namei labelsi isi ani effectivei strategyi toi supporti marketingi andi expandi thei reachi ofi Etawai goati milki products.

References

Dewianawati, D., Sunaryo, A., Purwanto, F., Istiqomah, I. W., Rahayu, S., Dian Hastuti, P. M., & P. C. B. (2024). Pelatihan "Packaging guna peningkatan penjualan eco. Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(3), 79–85.

Manalu, D., & Syaharani. (2020). Strategi pengembangan dan kelayakan bisnis pada CV. Sahabat Ternak Kabupaten Sleman Yogyakarta. Jurnal Agrica Ekstensia, 14(2), 165–173.

Putri, M. A., Oktafia, R., Islam, F. A., Sidoarjo, U. M., & Saing, D. (2021). Strategi pemasaran syariah dalam meningkatkan daya saing UMKM kerupuk desa Tlasih Tulangan Sidoarjo. 4(November).

Rahmah, Z. Z., Rahmah, Y., Purnama, C., Fatmah, D., & Rahmah, M. (2022). Strategi peningkatan pemasaran melalui media sosial terhadap UMKM di Desa Kintelan (Studi kasus UMKM di Desa Kintelan Kelurahan Puri Kabupaten Mojokerto). Budimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 4(1), 1–12. https://doi.org/10.29040/budimas.v4i1.3081

Sianturi, R. D. (2020). Manajemen pemasaran menggunakan analisis SWOT pada UMKM guna meningkatkan daya saing UMKM. 1(1), 45–50.

Downloads

Published

2025-02-01

How to Cite

Inuk Wahyuni Istiqomah, Ahmad Firmansyah, Mohamad A’ang Fahrurrozi, Lailil Nashofatul Ummah, Tasya Avrillia Frastya, Cindy Kurnia Permatasari, … Elvira Rahma Trinia. (2025). Strategi Pemberian Label Nama Pada Produk Susu Kambing Etawa di Desa Tanjungan, Kemlagi Mojokerto Dalam Upaya Meningkatkan Nilai Jual dan Daya Saing. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(1), 32–39. https://doi.org/10.55606/jpkm.v4i1.488