Implementasi Strategi Pemasaran Melalui Kegiatan Rebranding Produk UMKM Jenang Legend Lek Siti di Kota Blitar

Authors

  • Nanda Nur Humairoh Arifin Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur
  • Jojok Dwiridotjahjono Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.55606/jpkm.v2i3.179

Keywords:

Marketing Stategy, Rebranding, Blitar City UMKM’s

Abstract

People who produce typical food products certainly have a business that generates profits in the sale of the products they make. By increasing sales, it is necessary for a brand in a product to provide benefits for both producers and consumers. In product development, KKN students carry out a rebranding activity for UMKM’s. Rebranding is an effort made to completely change or renew an existing brand so that it becomes better by not ignoring the company's original purpose, which is profit-oriented. In order to find out the obstacles faced by UMKM’s in the Blitar sub-district, it is necessary to conduct a qualitative research method with the types of data collection observation, interviews and documentation. And the results of this rebranding chose one of the UMKM’s in Blitar Village by assisting in logo rebranding activities, packaging to making taglines.

References

Anyar, G. (2022). PENDAMPINGAN REBRANDING PADA USAHA JAVA KOKEDAMA SOERABAJA KELURAHAN DUKUH PAKIS Nabilah Nur Amalina , Sulis Andriani , Adinda Meriayusti , Erlita Widiya Putri , Lingga Gusti Kusuma , Tamara Lisna , Tetin Wulandari , Siti Arum. 01(02), 67–73.

Yanuar, R., Lutfiyani, I. Q., Hastadi, A. Y., Wahyuningsih, F., Wahyuni, A. T., Fauzi, G. F., Nurfaizah, A., Mustofa, M., & Rohimah, T. (2022). Pengembangan UMKM Melalui Optimalisasi Branding dan Penggunaan Media Digital di Desa Sindangbarang, Kabupaten Cilacap. Jurnal Pusat Inovasi Masyarakat (PIM), 4(1), 70–84. https://doi.org/10.29244/pim.4.1.70-84

Pratiwi, L. R., Putri, L. F., Wati, D. F., & Wulandari, R. (2023). Re-Branding Produk Sebagai Daya Tarik Pemasaran pada UMKM Jamu di Dusun Kedurus Kabupaten Sidoarjo. Jurnal ABDINUS : Jurnal Pengabdian Nusantara, 7(2), 588–596. https://doi.org/10.29407/ja.v7i2.18748

Listiani, & Wiwitan, T. (2019). Strategi Rebranding PT Kazee Digital Indonesia Studi Kasus Perusahaan Charm menjadi PT Kazee Digital Indonesia. Prosiding Hubungan Masyarakat, 5(2), 327–334.

Hastiningsih, W. T., Sari, A. A., Junaedi, J., & Prastowo, I. (2021). Pendampingan Re-Branding Umkm Gitar Sebagai Bentuk Peningkatan Kinerja Pemasaran. RESWARA: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 131–139. https://doi.org/10.46576/rjpkm.v2i1.939

Sagita, R. A., & Siswahyudianto, S. (2022). Strategi Pemasaran Dalam Pengembangan Brand Awareness pada Sentra Olahan Salak Kunara Desa Kedungrejo Kecamatan Megaluh Kabupaten Jombang. INOBIS: Jurnal Inovasi Bisnis Dan Manajemen Indonesia, 5(3), 327–340. https://doi.org/10.31842/jurnalinobis.v5i3.233

Putri, D. R. L., Cahyani, A. N., Masturo, A. H., Haqiqi, A., & Jannah, N. M. (2022). Pendampingan dan Pengembangan UMKM di Kelurahan Kepanjenlor melalui Re-Branding. INCOME: Indonesian Journal of Community Service and Engagement, 01(02), 195–204.

Rachmansyah, M. R., Dana, A. R. R., Rizqullah, A. N., Haydar, A. F., Yazid, F., Novrianto, M. H., & Arum, D. P. (2022). Pendampingan Re-Branding Produk Dawet Kelor Di Kwt Dewi Sartika Kota Blitar. KARYA: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(3), 176–181. https://jurnalfkip.samawa-university.ac.id/KARYA_JPM/article/view/190

Rumijati, A., Asfiah, N., & Fuadiputra, I. R. (2021). Rebranding untuk Meningkatkan Nilai Tambah Produk di Kelompok Usaha Mikro Olahan Susu pada Ikatan Pengusaha ‘Aisyiyah (IPAS). Budimas : Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(1), 54–61. https://doi.org/10.29040/budimas.v3i1.1792

Santoso, P. Y., & Toruan, R. R. M. L. (2018). Strategi Marketing Public Relations Dalam Rebranding Hsbc Indonesia Untuk Membentuk Brand Awareness. Jurnal Pustaka Komunikasi, 1(1), 1–14.

Downloads

Published

2023-07-21

How to Cite

Nanda Nur Humairoh Arifin, & Jojok Dwiridotjahjono. (2023). Implementasi Strategi Pemasaran Melalui Kegiatan Rebranding Produk UMKM Jenang Legend Lek Siti di Kota Blitar. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(3), 99–106. https://doi.org/10.55606/jpkm.v2i3.179