Pengaruh Model Pembelajaran Snowball Throwing Terhadap Keaktifan Belajar Pendidikan Agama Kristen Dan Budi Pekerti Siswa Kelas VIII SMP Negeri 1 Sitiotio Kabupaten Samosir Tahun Pembelajaran 2023/2024.
DOI:
https://doi.org/10.55606/jutipa.v1i4.188Keywords:
Learning Model, Snowball Throwing, Active Learning in Christian Religious EducationAbstract
So that the learning process takes place actively, teachers should use learning models in delivering material according to students' needs. The snowball throwing learning model is a conceptual framework that describes systematic procedures for organizing learning experiences to achieve certain learning goals, and functions as a guide for learning designers and teachers in planning teaching and learning activities.
References
Huda, Miftahul, 2014, Model-Model Pengajaran dan Pembelajaran, Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Kurniati, Sri, 2022, Metode Pembelajaran LBS Untuk Meningkatkan Aktivitas Dan Hasil Belajar Siswa, NEM.
Shoimin, Aris, 2019, 68 Model pembelajaran Inovatif dalma Kurikulum 2013 Yogyakarta: AR-RUZZ MEDIA.
Suartama, I Kadek, 2023, Mobile Ubiquitous Learning Kajian Pengelolaan Diri Dalam belajar, Keaktifan Belajar dan Hasil Belajar. Malang: CV Literasi Nusantara Abadi.
Sinar, 2018, Metode Active Learning Upaya Peningkatan Keaktifan dan Hasil Belajar, Yogyakarta: CV. Budi Utama.
Sugiyono, 2019, Metode Penelitian Kuantitatif dan R&D, Bandung: Alfabeta.
Uno, Hamzah, B dan Mohamad, Nurdin, 2019, Belajar Dengan Pendekatan PAILKEM, Jakarta: PT Bumi Aksara.